Який двигун вибрати – турбований чи атмосферний?

Сьогодні дедалі більше автовиробників оснащують свою продукцію турбомоторами. До них відносяться не лише німецькі машини, такі як Volkswagen, Mercedes, BMW, а й японські, італійські, французькі, американські. Саме тому питання про вибір типу мотора при покупці авто стає з кожним роком дедалі актуальніше.

Тим часом однозначної відповіді на це питання немає. Справа в тому, що і турбований, і атмосферний двигун має свої переваги та недоліки.

Плюси та мінуси «атмосферника»

Атмосферний двигун працює за простим принципом: через карбюратор або інжектор у силовий агрегат засмоктується повітря та змішується з паливом. Суміш, що вийшла, займається і тим самим створює енергію, яка приводить всі робочі частини мотора в рух.

Головна перевага двигуна цього типу – великий моторесурс: більшість сучасних атмосферників здатні пробігти сотні тисяч кілометрів, не вимагаючи капітального ремонту.

Не менш важливим плюсом можна назвати простоту експлуатації, що пов’язано з конструктивними особливостями агрегату та його лояльністю до якості палива.

І нарешті, атмосферний двигун відрізняється високою ремонтопридатністю – за будь-яких несправностей і навіть повного виходу з ладу його, як правило, можна «реанімувати». Причому коштує це значно дешевше, ніж ремонт турбокомпресора.

Якщо говорити про мінуси «атмосферника», то вони особливо помітні при порівнянні з турбодвигуном аналогічного обсягу:

  • Менша потужність
  • Вища питома витрата палива
  • Найменші динамічні показники

Плюси та мінуси турбодвигуна

Як працює двигун цього типу? Спеціальний пристрій — турбокомпресор — примусово закачує в агрегат повітряні маси, що призводить до швидкого утворення і згоряння паливоповітряної суміші і, відповідно, збільшення потужності і моменту, що крутить. Власне, це є першою (і головною) перевагою турбованого мотора – за статистикою, агрегати цього типу на 10% потужніші за «атмосферники» з аналогічним обсягом. Звичайно, це позначається на динаміці розгону авто та керованості не тільки рівною дорогою, але і в гористій місцевості.

Другою важливою перевагою двигуна з турбонаддувом можна назвати знижену витрату бензину, що зумовлено більш ефективним згорянням паливоповітряної суміші. Наприклад, турбомотор із потужністю 140 л. с. і об’ємом 2 л витрачає близько 8-9 літрів пального. Для порівняння: «атмосферник» з аналогічними характеристиками «їсть» не менше 12-13 літрів.

З іншого боку, двигун, оснащений турбіною, має певні мінуси:

«Чутливість» до складу палива та моторної олії, що змушує автолюбителів використовувати якісні нафтопродукти, які коштують недешево. До того ж турбовані двигуни вимагають заміни олії через кожні 5-7 тис. км пробігу (для атмосферних двигунів цей показник збільшений майже вдвічі).

«Вимогливість» при експлуатації. В чому це виражається? По-перше, турбомотор довше прогрівається у зимовий період. По-друге, не рекомендується глушити двигун відразу після прибуття на місце — потрібно дати йому час охолонути. І, по-третє, він просто потребує більшої уваги з боку автовласника: регулярних оглядів щодо механічних пошкоджень, діагностики на спеціалізованому устаткуванні тощо.

Обмежений термін служби — більшість сучасних турбін потребують капітального ремонту або навіть повної заміни після 120-150 тис. км. пробігу.

Підсумки

Як зробити вибір на користь того чи іншого типу двигуна? Головне — зважити всі «за» і «проти» і подумати, чи буде покупка мотора, оснащеного турбонаддувом, виправданою. Для цього слід врахувати умови експлуатації машини, кліматичні особливості регіону, а також розуміти, що турбіна потребує додаткового вкладення коштів.

Комментарии запрещены.